Followers

Wednesday, November 17, 2010

ExhaleMelody

Band yang membawa elemen muzik Genre Pop Indie/Acoustic/Experimental ini berasal dari Ipoh,Perak.Dianggotai oleh 3 orang anak muda iaituAryl sebagai (lead guitar) , Roul sebagai (2nd guitar n vocalist) dan Shahrul sebagai (bassist).Aryl dan Shahrul merupakan adik beradik dan Roul adalah sedara diorang.

Ditubuhkan pada 25/09/2009 dan pada mulanya nama band ini ialah "SEVEN INCHES FOR FUN" tetapi terpaksa ditukar atas sebab-sebab tertentu.band ini pernah tukar beberapa nama dan akhirnya mereka sepakat untuk pakai nama "ExhaleMelody".

Sebelum ni diorang banyak main lagu yg berkonsepkan akustik sebab ketiadaan drummer .Setelah sekian lama,mereka telah menjemput saudara Amir dari Vee Blocks With Rollers(diorang kenal masa 1st gig) untuk bermain di posisi drum ( sessionist ).Kahadiran Amir terus menaikkan semangat band ini untuk bermain muzik secara serius.

Seterusnya,mereka telah merakamkan 1st demo yang bertajuk "Muzik Kita".Untuk pengetahuan semua,baru-baru ini Drummer band Nota Muzika ada mempelawa diri beliau untuk menjadisessionist band ExhaleMelody diposisi drummer .

Mungkin rombakan akan dilakukan selepas ini dimana aryl akan bermain diposisi 2nd guitar , roul akan menumpukan sepenuhnya pada vocal , shahrul still maintain bassist ,amir akan menjadi lead guitar dan drummer Nota Muzika akan menggantikan tempat amir ( drummer ) . 

Untuk maklumat lanjut,layari Myspace & Facebook exhalemelody dengan click link dibawah.Check Check Out Out!!! 

myspace.com/exhalemelody
facebook.com/ExhaleMelody

Tracklist:

1) Muzik Kita

Download Here:

ExchaleMelody - Muzik Kita.mp3

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...