Followers

Sunday, June 13, 2010

Weekly K-Pop Music Chart 2010 - Jun Minggu Pertama


1. (+3) Seo In Kook - 사랑해U (Love U) *** 1 WEEK NO. 1 ***
Score: 803
Genre: Pop / Dance


Music: Hwang Se Joon, Kim Do Hoon / Lyrics: Wheesung
Album: Seo In Kook mini-album "Just Beginning"
Watch: MV Live Performance
Comment: K Superstar pemenang Seo In Kook Terkejut apabila bergerak naik dari no 3 ke No 1 lagu pada Jun minggu pertama dengan "Love U", dari album pertama-mini "Just Beginning". "Love U" adalah lagu yang pecinta musik mampu melihat permainan asah dari sebelum menerbitkan album kedua. Bintang video muzik pelakon Kim Min Jung. "Love U" berbeza dari debut lagu "Calling You" kerana ia merupakan tarian lagu yang sesuai untuk musim panas. Dengan skor padat ini lagu dalam setiap kategori, ia menjadi Seo Dalam lagu pertama Kook's No.1. Tahniah!


2. (--) Hot Potato - 고백 (Confession)
Score: 794
Genre: Rock Ballad


Music: Hot Potato / Lyrics: Kim C
Album: Hot Potato "Seesaw OST"
Watch: MV Live Performance
Comment: Lagu Hot Potato's yang dijadikan judul album 5 penuh , 'jungkat-jungkit. " Lagu ini mempunyai gabungan besar irama shuffle ceria dan Arahan string. Lirik sekitar merasa senang dan gugup sebelum membuat pengakuan cinta. Yang sama sekali berbeza daripada muzik yang biasa progresif Hot Potato's, anda akan menemui 'Confession'. (Kredit untuk Arirang TV - Pops Di Seoul)


3. (+2) Davichi - 시간아 멈춰라 (Time, Stop)
Score: 779
Genre: Pop / Dance


Music: Kim Do Hoon, Bang Shi Hyuk / Lyrics: Bang Shi Hyuk
Album: Davichi mini-album "Innocence"
Watch: MV Live Performance
Comment: Davichi kembali dengan album terbaru mereka-mini "Innocence". Judul lagu "Time, Stop" yang ditulis oleh Hitman Bang Shi Hyuk, yang telah menulis banyak lagu hit baru-baru ini. Seperti lagu hit terkini mereka "8282", "Time, Stop" juga bermula dengan balada seperti melodi dan kemudian membuat 180 darjah pada bahagian korus untuk menjadi sebuah lagu up-tempo. Minggu ini bergerak naik dua tempat ke No 3.


4. (+10) Wonder Girls - 2 Different Tears
Score: 766
Genre: Pop / Dance


Music + Lyrics: Park Jin Young
Album: Wonder Girls single "2 Different Tears"
Watch: MV Live Performance
Comment: Walaupun promosi mereka yang sangat singkat, Wonder Girls mencari diri mereka dalam top lima hanya dalam dua minggu dengan "2 Different Tears". "2 Different Tears" sekali lagi memiliki tema retro. Kumpulan ini telah berjaya sejak debut mereka dengan hits termasuk, "Tell Me," "So Hot," dan "Nobody" dan bahkan telah memulai debutnya di Amerika Syarikat ketika melakukan sebagai pembuka untuk Jonas Brothers Tour tahun lalu. album baru mereka termasuk tiga versi judul lagu, "2 Different Tears" serta versi bahasa Inggeris dari lagu-lagu hit masa lalu mereka. Judul lagu adalah tentang perasaan sedih dan bahagia seseorang untuk kekasih mereka selepas tamat. Suara menarik retro 80-an dan ritme akan menarik perhatian pendengar. Bulan ini, Wonder Girls akan melakukan tur konser mereka di Amerika. Kami ingin mereka semua success.


5. (+6) Super Junior - 미인아 (Bonamana)
Score: 725
Genre: Pop / Dance


Music + Lyrics: Yoo Young Jin
Album: Super Junior Vol. 4
Watch: MV Live Performance
Comment: Super Junior telah sampai dengan Nombor 5 minggu ini dengan hit terbaru mereka "Bonamana", judul lagu dari album 4 mereka. Walaupun melakukan dengan baik pada peringkat stesen TV dan jualan album, setakat ini mereka tidak menyedari potensi lagu ini pada grafik internet atau airplays. Anak-anak harapan untuk mempamerkan muzik yang kuat dan kemahiran prestasi melalui album ini. Konsep ini SJ Funky "(Super Junior Funky) yang dapat didengar paling mencolok dalam" Bonamana. "


6. (-5) 2PM - Without You
Score: 704
Genre: Pop / Dance


Music + Lyrics: Park Jin Young
Album: 2PM single Vol. 3 "Don’t Stop, Can’t Stop" Track 2 Purchase this album
Watch: MV Live Performance
Comment: Ini adalah judul lagu dari album single 3 2PM, "Don't Stop Can't Stop." Ini adalah lagu tentang seorang lelaki pulih selepas disakiti oleh kebohongan kekasihnya yang pengkhianat. suara yang unik adalah dari gabungan suara dari instrumen analog, piano, dan instrumen digital, synthesizer tersebut. Kata-kata tegas dapat dikesan dalam gabungan music tersebut. (Kredit untuk Arirang TV - Pops Di Seoul)


7. (-1) F(x) - NU 예삐오 (Nu Abo)
Score: 681
Genre: Pop / Dance


Music: Thomas Troelsen, Cutfather / Lyrics: Yoo Young Jin
Album: F(x) mini-album "Nu Abo"
Watch: MV Live Performance
Comment: Kumpulan tarian pop, f (x) bulan ini kembali dengan mini album pertama mereka. September lalu, gadis-gadis itu debutnya dengan digital single pertama mereka, "Lachata" dan mampu mempamerkan daya tarikan masing-masing dan kemahiran. Album baru ini mempunyai jumlah keseluruhan enam jejak kedudukan tertinggi di mana anak gadis ini dapat mempamerkan prestasi yang hebat dan meriah. Judul lagu "Nu Abo" adalah satu tarian yang segar membabitkan "New Blood" dalam K-pop. Minggu ini telah jatuh satu anak tangga ke no 7.


8. (--) 8Eight - 이별이 온다 (Breakup Is Coming)
Score: 674
Genre: R&B Ballad


Music + Lyrics: Bang Shi Hyuk
Album: 8Eight mini-album Vol. 1
Watch: MV Live Performance
Comment: 8Eight adalah di No 8 minggu ini lagi dengan "Breakup Is Coming". 8eight, kumpulan campuran top di Korea, telah kembali dengan mini album pertama mereka, The Bridge. Mereka telah berkolaborasi dengan Bang Shi Hyuk sekali lagi dengan judul lagu, "Breakup Is Coming," sebuah lagu balada yang sedih tentang pasangan yang baru saja berasingan. group ahli 2PM, Nickkhun adalah bintang dalam video muzik untuk lagu ini.


9. (-6) Gummy - 남자라서 (Because I'm A Man)
Score: 664
Genre: R&B Ballad


Music + Lyrics: Teddy
Album: Gummy mini-album "Loveless"
Watch: MV Live Performance
Comment: Tajuk lagu ini adalah Gummy's mini album "Loveless". "Because I'm A Man" bukan lagu r&b biasa, ianya adalah lagu hiphop r & b yang mempunyai rentak yang sungguh hebat.Lagu ini menunjukkan seorang gadis 'perspektif ketika orang-orang perlahan-lahan menunjukkan keegoisan mereka seiring berjalannya. semua MV lagu ini SS501 Kim Hyun Joong dan Jung Ryu Won. Minggu ini itu jatuh enam anak tangga dan berada di No 9.


10. (+17) CNBlue - Love
Score: 661
Genre: Rock


Music: SEIKOZI / Lyrics: Han Sung Ho
Album: CNBlue 2nd mini-album "Blue Love"
Watch: MV Live Performance
Comment: 2010 Top rookie band CNBLUE yang hyped up dunia muzik dengan single, "Loner" awal tahun ini telah kembali dengan mini album kedua mereka. lagu mereka ditingkatkan balada rock alternatif berdasarkan dengan sedikit rap, mereka memaparkan penuh potensi sebagai band. Tajuk lagu "Love" telah membuat perubahan yang besar dan melompat dari no 17 ke No 10 . Seperti chart topping hit lain.


11. (+26) MBLAQ - Y *** BIGGEST MOVER OF THE WEEK ***
Score: 536
Genre: Pop / Dance


Music + Lyrics: Rain
Album: MBLAQ 2nd single album "Y"
Watch: MV Live Performance
Comment: 5-ahli boy band, MBLAQ kembali dengan album single kedua mereka. Melalui comeback stage ini, kumpulan ini diharapkan untuk menunjukkan sisi yang berbeza. fans mereka dengan lagu-lagu bermula daripada tarian, balada emosional, untuk bergaya Jazz & R & B. Tajuk lagu adalah "Y," lagu dengan bass drum yang kuat dan bunyi.Memerlukan vokal yang hebat untuk dipamerkan dalam lagu ini, disusun dan ditulis oleh Rain sendiri. Ini adalah penggerak terbesar kami minggu ini, dari 26 anak tangga ke No 11.


12. (-5) Lee Hyori - Chitty Chitty Bang Bang
Score: 529
Genre: Pop / Dance


Album: Lee Hyori Vol. 4
Watch: MV Live Performance
Comment: Tajuk lagu ini adalah dari album 4 Lee Hyo-ri's "H-Logik." Berdasarkan suara mantap dari hip hop Selatan, lagu menandakan kembali cemerlang K-Pop ratu Lee Hyo-ri. Iringan suara merdu seolah-olah muzik sedang dimainkan hidup. Lee Hyo-ri menyertai dalam menulis lirik. (Kredit untuk Arirang TV - Pops Di Seoul)


13. (-4) Vibe - 다시 와주라 (Come To Me Again)
Score: 528
Genre: R&B Ballad


Music: Ryu Jae Hyun / Lyrics: Ryu Jae Hyun, Park Kyung Jin
Album: Vibe
Watch: MV Live Perfomance
Comment: Salah satu R & B atas kumpulan-kumpulan di Korea kini kembali! Vibe akhirnya menjadi cerdas selepas empat tahun dengan album studio keempat mereka, berjudul In Praha. Members Ryu Jae Hyun dan Yoon Min Soo aktif menulis lagu untuk artis lain tapi sudah cukup lama sejak duo itu menerbitkan sendiri. Fans dan bukan-fans sama akan menikmati vokal emosi kumpulan yang telah dijawab. Jaket album diambil di Praha, kota cinta. Judul lagu "Come To Me Again" yang ditulis oleh Ryu Jae Hyun. MV lagu ini popular dengan bintang pelakon Lee Ji Ah.


14. (+20) 4minute - Huh
Score: 520
Genre: Pop / Dance


Album: 4minute 2nd mini-album "Hit Your Heart"
Watch: MV Live Performance
Comment: 4Minute, salah satu top rookie kumpulan wanita tahun lepas, telah kembali dengan mini album kedua mereka, Hit Your Heart dengan gambar yang lebih hebat. tajuk lagu mereka adalah "HUH" yang dicipta oleh Sinsadong Tiger. Ini memegang lyrics kerana tidak mampu menahan mimpi seseorang, dan menjadi berbeza dari orang lain. Minggu ini bergerak naik 20 anak tangga ke Nombor 14.


15. (-2) Brown Eyed Soul - Love Ballad
Score: 403
Genre: R&B Ballad


Album: Brown Eyed Soul 2nd double single
Watch: MV
Comment: Brown Eyed Soul, yang telah merilis sebuah single yang berganda, "Will Move Aside" / "Blowing' My Mind" pada bulan Mac lalu telah kembali sekali lagi dengan single kedua mereka ganda, "Love Ballad" / "Never Forget" untuk memaparkan warna yang jelas dan membuat kesan yang besar kepada masyarakat. "Love Ballad" akan menghimpunkan kepentingan pendengar muzik yang terus mencintai muzik kumpulan. vokal Empat ahli 'menyelaraskan baik dan adlibs Naul adalah layak dengar. Minggu ini "Love Ballad" jatuh dua anak tangga ke Nombor 15.


16. (+5) Lyn - 자기야, 여보야, 사랑아 (Darling, Honey, Love)

Score: 361
Genre: Pop Ballad


Music: Hwang Sung Je / Lyrics: Lyn
Album: Lyn Vol. 6 Part 2
Watch: MV Live Performance
Comment: Lyn menjadi hebat selepas setengah bulan dengan pemasangan kedua dari album keenam, Candy Train. Melalui album ini, Lyn berharap untuk menunjukkan sisi lain dengan lagu-lagu cinta yang lebih cerah. Bagi mereka album ini adalah yang sedang menunggu untuk satu cinta mereka atau telah jatuh hati menjadi satu. Tajuk lagu adalah "Darling, Honey, Love" disusun oleh pembuat hit, Hwang Seong Je, yang juga dihasilkan album sebelumnya. ianya sungguh comel, pendengar tempoh media ramah R & B lagu dengan beat hip hop yang kuat, sesuai untuk musim semi / musim awal musim panas. Ia juga dilengkapi dengan MV manis dan penuh warna. Gayanya benar-benar berbeza dari lagu sebelumnya Lyn's. Minggu ini bergerak naik lima anak tangga ke Nombor 16.


17. (-1) December - 별이 될게 (Tears In Heaven)
Score: 353
Genre: Pop Ballad


Music + Lyrics: Oh Sung Hoon
Album: December digital single "Tears In Heaven"
Watch: MV Live Performance
Comment: Cepat naik balada duo laki-laki 20 Disember skor ketiga mereka atas lurus hit dengan "Tears In Heaven". alat ini memaparkan balada ramah kemahiran besar duo yang menyelaraskan dan mungkin lagu terbaik mereka hingga saat ini. "Tears In Heaven" turun satu anak tangga ke Nombor 17 minggu ini.


18. (+8) Lee Seung Chul - 너에게 물들어간다 (Blending Into You)
Score: 350
Genre: Pop Ballad


Music + Lyrics: Choi Yong Chan
Album: Lee Seung Chul 25th Anniversary Special Album
Watch: MV
Comment: Untuk merayakan 25 tahun dalam industri muzik, Lee Seung Chul keluaran album ciri khas penyanyi dirinya dan artis terkenal yang lain seperti Kim Tae Woo, Ivy, JYP, dan Kim Bum Soo, dll Judul lagu "Blending Into You" adalah balada kontemporari. MV lagu ini ciri Eugene. Minggu ini bergerak naik lapan anak tangga ke Nombor 18.


19. (-4) Rain - 널 붙잡을 노래 (Song That Will Get You)
Score: 346
Genre: Pop Ballad


Music: Rain, Kim Tae Wan / Lyrics: Rain
Album: Rain special album "Back To The Basic"
Watch: MV Live Performance
Comment: Tajuk lagu dari album 6 Rain's, "Back To The Basic." Sebuah lagu yang indah dengan iringan piano dengan muzik dan lirik ditulis oleh Rain sendiri. Balada sedih telah menyentuh lirik tentang orang yang cuba meyakinkan kekasihnya untuk tidak pergi. Pelakon Han Ye-seul telah kimia sempurna dengan Hujan di video muzik. (Kredit untuk Arirang TV - Pops Di Seoul)


20. (-8) Suh Young Eun (with Jung Yup) - 이 거지같은말 (Those "Good-For-Nothing" Words)
Score: 304
Genre: Pop Ballad


Music: Kim Se Jin / Lyrics: Suh Young Eun
Album: Suh Young Eun digital single "With" Track 1
Watch: MV Teaser Live Performance
Comment: Salah satu vokalis wanita yang besar di Korea, Suh Young Eun, pasukan dengan Brown Eyed Soul's Jung Yup untuk menghasilkan sebuah duet indah balada "Those Good-For-Nothing Words". Suh Young Eun mengatakan bahawa lagu ini dibuat tetapi tanpa gelaran. Akhirnya, ia datang dengan tajuk selepas inspirasi dari drama hit saat ini sedang berlangsung "Cinderella Sister." Minggu ini, Suh Young Eun membuat penampilan langka di Gayo menunjukkan untuk mempromosikan lagu ini kerana popularitinya. It is definately hits yang terbesar dalam bertahun-tahun.


21 . (-11) Secret - Magic : 286
22 . (-2) Jung Sul Gi - 결국 제자리 ( In the End, In the Same Place ) : 264
23 . (New) SS501 - Love Ya : 236 *** HOT SHOT DEBUT ***
24 . (-1) Bobby Kim - 남자답게 ( Like a Man ) : 217
25 . (New) Monday Kiz - 가지마 ( Don't Go ) : 189
26 . (-7) Kim Yoon Ah - Going Home : 186
27 . (+23) M to M - 기념사진 ( Memorial Photos ) : 170
28 . (New) Epitone Project (duet Lee Jin Woo) - 한숨이 늘었어 ( Sigh Got Longer ) : 147
29 . (New) SNSD & 2PM - Cabi Song : 142
30 . (-6) Ye Sung (Super Junior) - 너 아니면 안돼 ( Can't Be But You: KBS Drama "Cinderella's Sister" OST ) : 141
31 . (New) Gil Me - 사랑은 전쟁이다 ( Love Is War ) : 133
32 . (-14) After School - 뱅 ( Bang! ) : 131
33 . (-8) Rumble Fish - 어쩌지 ( What To Do ) : 116
34 . (-1) SG Wannabe & Ok Ju Hyun - 페이지원 ( Page One: SBS Drama "Coffee House" OST ) : 115
35 . (-6) SNSD - Run Devil Run : 111
36 . (--) K Will & Miryo - 버스가 떠난 뒤에 ( After the Bus Left ) : 109
37 . (New) Hwa Yobi - Bye Bye Bye : 100
38 . (-7) Seo In Young - 잘가요 로맨스 ( Goodbye Romance ) : 97
39 . (-9) Choi Hyun Joon - 너 없으면 죽어 ( I'd Die Without You ) : 94
40 . (+7) Park Hye Kyung - 새 남자친구 ( A New Boyfriend ) : 75
41 . (+4) Lee Jung Hyun - 수상한 남자 ( Shady Man ) : 72
42 . (-10) Beast - Shock : 68
43 . (+1) Verandah - Bike Riding : 55
44 . (-6) JeA and Miryo - Love Is… : 51
45 . (+4) T-Ara - 너 때문에 미쳐 ( Crazy Because of You ) : 42
46 . (-18) Soya N Sun - 웃으며 안녕 ( Say Goodbye While Smiling ) : 37
47 . (-12) Haha (with Tiger JK) - 술병 ( Alcohol Bottle ) : 37
48 . (-8) Epik High - Run : 23
49 . (Re) Double K (feat. Gil Hak Mi) - Favorite Music : 20
50 . (New) Park Sae Byul - 물망초 ( Forget Me Not ) : 4


Biru: Lagu-lagu untuk menonton di bawah top 20
Hijau: Editor cadangan di bawah top 20




BONUS TRACK:
Coconut - Hello
Genre: Folk Rock Ballad

Album: Coconut digital single Hello Track 1
Watch: MV
Comment: Satu-ahli band, Coconut telah merilis single digital, "Hello" untuk musim bunga. Penyanyi sekaligus pencipta lagu, Yoon Mi Hyun (26) telah menyertai tangan dengan penerbit rock moden, Shin Dong Woo untuk membuat J-Pop dipengaruhi lagu rakyat hangat moden, "Hello." Adalah lagu tentang kehilangan cinta tak bersalah. (Kredit untuk motoway065 untuk terjemahan)




YESTERDAY ONCE MORE:
Kim Bum Soo - 보고 싶다 (Missing You)
Genre: Pop Ballad

Album: Kim Bum Soo Vol. 3 (2002) Track 1
Watch: MV Live Performance
Comment: Kim Bum Soo adalah penyanyi R & B terkenal yang halus, vokal dikawal dengan baik dan emotif. Dia memulai debutnya pada tahun 1999 sebagai penyanyi berwajah dan mempunyai enam album sejauh ini. lagu hit pertamanya adalah "Satu Hari" dari album kedua, mendapatkan bantuan utama dari film seperti MV dibintangi Song Seung Hun, Song Hye Kyo, baik mati segar daripada "Autumn Tale", dan Ji Jin Hee. Pada saat itu, Kim Bum Soo masih belum membuat penampilan awam. Dia mulai mempromosikan lagu-lagu yang lebih dari album ketiganya pada dengan judul lagu, "Missing You" yang kemudian tampil sebagai lagu tema untuk drama SBS yang terkenal, Stairway To Heaven (feat Kwon Sang Woo, Choi Ji Woo, Kim Tae hee, Park Shin Hye, Lee Wan.) ini adalah lagu ballad yang sangat menyedihkan yang telah dibuat lagi dan dinyanyikan dalam acara radio dengan seniman lain. Kim Bum Soo telah dilakukan bukan hanya di Asia Timur tapi secara global, seperti Amerika. (Kredit untuk S2 ~ ~)




Sources of the chart

Air Monitor Chart - 15%
Cable Sources (MNet, KMTV, Cable Airplays) - 15%
Various Internet charts (Dosirak, Bugs, Melon, Naver, Monkey3, Daum, Cyworld, Soribada) - 15%
ChartKorea - 10%
Hottracks Weekly Album Sales (2 weeks lag) - 10%
SBS Inky Gayo Take 7 + Internet Chart + MP3 Download Chart - 10%
MBC Inky Top 100 Chart - 10%
KBS Music Bank K-Chart - 10%
Gasoo appearance on gayo shows (MBC Music Core, SBS Inky Gayo, KBS Music Bank, MNet M!Countdown, MBC Music Travel LaLaLa, SBS Kim Jung Eun Chocolate, KBS Yoo Hee Yeol Sketchbook, MTV Non-stop, Pops In Seoul) - 5%

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...